PRESS / LEHDISTÖ

PRESSMEDDELANDE 16.11.2017

WNYC vald till årets tävlingsarrangör

Avomeripurjehtijat ry har valt WNYC till årets tävlingsarrangör.

– Det finns en viss utmaning i att skapa någonting nytt – fungerar vårt koncept och tycker människor om det? Tävlingsarrangörspriset ger oss anledning att tro att konceptet är lyckat och uppskattat av seglarna, kommenterar tävlingschefen Jussi Mankki. Vi känner oss hedrade och är superglada att Barösund Runt har upplevts som en så positiv och lyckad tävling att Havskappseglare rf har valt att belöna WNYC med detta pris – tackar!

Ett stort tack till våra samarbetspartners – företag och människor som varit med i arrangemangen. Största tacket går ändå till seglarna som deltagit i tävlingen och bidragit till stämningen och atmosfären kring BSR, tack och välkommen med nästa år igen!

LEHDISTÖTIEDOTE 16.11.2017

WNYC vuoden kilpailujärjestäjä

WNYC on valittu vuoden kilpailujärjestäjäksi Avomeripurjehtijat ry:n kokouksessa.

– Uuden perustamisessa on aina haasteensa – toimiiko konseptimme ja pitävätkö ihmiset siitä? Vuoden kilpailunjärjestäjäpalkinto antaa meille uskoa että konseptimme on onnistunut ja purjehtijoiden arvostama, kertoo kilpailupäällikkö Jussi Mankki. Olemme superiloisia ja otettuja siitä että Barösund Runt koetaan niin positiivisena ja onnistuneena kilpailuna että Avomeripurjehtijat RY päätti palkita WNYC:n tällä palkinnolla – kiitoksia!

Suurkiitos yhteistyökumppaneillemme – yrityksille ja ihmisille jotka ovat olleet järjestelyissä mukana. Suurin kiitos menee kuitenkin purjehtijoille jotka ovat osallistuneet kilpailuun ja luoneet tunnelman ja ilmapiirin BSR:n ympärille, kiitos ja tervetuloa ensi vuonna jälleen!

Pressmeddelande 10.2.2017

Lehdistötiedote 10.2.2017