LEHDISTÖTIEDOTE 8.2.2019

BARÖSUND RUNT 2019 – Intohimoa ja sosiaalista kilpailua

Vuoden 2019 Barösund Runt purjehditaan elokuun ensimmäisenä lauantaina, 3.8.2019. Kilpailu purjehditaan LYS-kisana ja lähtö tapahtuu takaa-ajona.

Totuttuun tapaan tapahtuman avajaisia vietetään perjantaina 2.8. kipparikokouksen siivittämänä. Ilmoittautuminen kilpailuun aukeaa perjantaina 8.2.2019 klo 10.00, jolloin kilpailukutsu julkaistaan kilpailun järjestävän West Nyland Yacht Clubin (WNYC) toimesta kilpailun sivuilla www.barosundrunt.fi.

Kilpailunjärjestäjänä palkitun WNYC:n perustajien tammikuisessa strategiapäivässä hiottiin linjoja kilpailun edelleen kehittämiseksi. Suurille muutoksille ei ole ilmennyt tarvetta, mutta WNYC haluaa tehdä tapahtumasta entistä paremman.

”Tavoitteemme on kunnianhimoinen – haluamme jatkossakin olla kiinnostavin ja parhaiten järjestetty kilpailu jossa tunnelma on omaa luokkaansa. Pyrimme mahdollistamaan parhaat puitteet sekä itse kilpailulle että sosiaaliselle ajanvietteelle”, toteaa WNYC:n kommodori Magnus Vaenerberg.

”Osallistujamäärän kasvattaminen ei ole itseisarvo, vaan enemmän osoitus konseptin kiinnostavuudesta ja tapahtuman onnistumisesta. Meillä on onni ja ilo saada nauttia yhteistyöstä hyvät puitteet mahdollistavien kumppaneiden kanssa WNYC:n kotisatamassa Barösundin Orslandetissa” miettii kilpailupäällikkö, varakommodori Jussi Mankki.

”Iloiset ilmeet ja rento tunnelma palkitsee järjestäjiä ja luo vahvan pohjan seuraavalle vuodelle” Mankki jatkaa.

Barösund Runtin rata kulkee Barösundin kauniissa saaristossa. Reitin varrella olevissa saarissa mökkeilijät kerääntyvät saartensa rannoille seuraamaan kilpailua. ”Kisa on yleisöystävällinen. Tuomme kilpailun lähelle yleisöä, joissain tapauksissa kirjaimellisesti vain metrien päähän katsojista” kertoo itsekin kilpailuun osallistuva Vaenerberg.

Lisätietoja:

Kommodori Magnus Vaenerberg, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. ja vara kommodori, kilpailupäällikkö Jussi Mankki, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.