Tervetuloa mukaan mukavaan ja sympaattiseen Barösund Runt purjehduskilpailuun lauantaina 3.8.2019 Barösundissa. Kilpailu ajetaan LYS-säännön mukaisesti 22NM –saaristoradalla ja on LYS-ranking osakilpailu. Voit osallistua johonkin neljästä luokasta; Crew (ns. sekamiehistö), Family (miehistö koostuu vähintään serkuksista tai asuinkumppaneista), Solo (yksinpurjehtijat) tai H-vene luokka. Jos veneelläsi ei ole LYS-lukua, pyydämme ottamaan yhteyttä Avomeripurjehtijat ry:kseen: www.avomeripurjehtijat.org josta saat LYS-todistuksen helposti veneellesi.

TIETOA BARÖSUND RUNTISTA

Lähtö

Lähtö tapahtuu vesialueella Orslandetin ja Barölandetin välissä lossilinjan leen puolella ja ajetaan myötätuulilähtönä. Takaa-ajolähtö.

Maaliintulo

Maalilinja on Hyklösundin läheisyydessä, ennen Barölandetin ja Orslandetin välistä lossilinjaa.

Rata

Radan pituus on noin 22 NM ja määritetään Rataselosteessa joka julkaistaan osoitteessa  www.barosundrunt.fi
Rata kiertää Barösundin saariston nk. Olympiaväylää seuraten. Tuulen suunnasta riippuen rata purjehditaan joko myötä- tai vastapäivään.

Ilmoittautuminen

Kilpailuun ilmoittautuminen avataan 8.2.2019. Ilmoittautuminen tapahtuu osoitteessa www.barosundrunt.fi olevalla ilmoittautumislomakkeella. Ilmoittautumisaika päättyy 15.7.2019 klo. 18.00. Mikäli venekunta haluaa ilmoittautua kilpailuun ilmoittautumisajan päätyttyä, ottakaa yhteyttä kilpailulautakuntaan sähköpostitse osoitteeseen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Ilmottautumismaksut

Crew ja Family class: LYS 1.17 tai isompi    €110,-
Crew ja Family class: LYS 1.16 tai pienempi € 80,-
(Family Class: Miehistön jäsenten oltava vähintään serkuksia keskenään)
Solo € 60,-
H-vene € 80,-
Maksetaan viimeistään 1.8. WNYC:n tilille.
Aktia IBAN FI20 4055 0012 4118 29
Kirjoitathan veneen ja kipparin nimen viestikenttään.

Rekisteröityminen

Rekisteröityminen kilpailuun tapahtuu Kilpailutoimistossa Orslandetissa. Rekisteröinti on auki 2.8.2019 klo. 16.00-20.00 ja tarvittaessa sopimuksen mukaan.

Kipparikokous

Kipparikokous pidetään Ravintola Scolassa tai Magasinetissä perjantaina 2.8.2019 kl. 18.45. Paikka ilmoitetaan ilmoitustaululla viimeistään 2.8.2019 klo 18.30.

Veneiden kiinnittäminen

Kilpailuun osallistuville veneille osoitetaan laituripaikka. Pyydämme valmistautumaan myös satamalahdelle ankkurointiin mikäli laituripaikat eivät riitä. Kulku kaupan laiturista ankkuroituihin veneisiin järjestetään kumiveneillä kilpailulautakunnan toimesta veloituksetta. Lisätietoa satamasta ja kiinnittymisestä lähempänä tapahtumaa osoitteessa  www.barosundrunt.fi

Social Events

WNYC toivottaa tervetulleeksi sosiaalisiin tapahtumiin regattaviikonloppuna.

Pre Race Party 2.8.2019 n. klo. 19.00
Toivotamme purjehtijat tervetulleiksi Pre Race Partyyn perjantaina. Regatan avaus, kipparikokous ja tervetuliassanat jota seuraa illallinen.

Lauantaina tarjotaan aamiaista klo. 9.00 alkaen Magasinetissa. Eväspaketteja on myös mahdollista ostaa mukaan – suosittelemme tilaamaan ennakkoon.

After Sail alkaa heti veneiden palattua satamaan. Rannan Magasinet- baarissa tarjolla kylmiä juomia ja snackeja kohtuuhintaan!
Palkintojenjako ja Regattaparty Ravintola Scola, 3.8.2019 klo. 19.00.

Pre Race partyyn ja Regattaillalliselle toivotaan ennakkoilmoittautumisia sähköpostitse tai puhelimitse  Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen., 050 5343907 Petteri Pasanen.

Muuta

Lisätiedot: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen., tai puhelimitse, Jussi Mankki, 045-113 7010 ja Magnus Vaenerberg, 0440-455755.
Seuraa myös päivityksiä sivullamme www.barosundrunt.fi ja Facebook-ryhmässämme Barösund Runt!

LÄMPIMÄSTI TERVETULOA!

West Nyland Yacht Club